با حضورنماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد- مسئولان استان - دانش آموزان و فرهنگیان در دبیرستان مارکار یزد ونواخته شدن زنگ مقاومت: 200هزار نفر دانش آموز در استان یزد راهی کلاس درس شدند
(
به همراه گزارش تصویری)

یزدفردا :با نواخته شدن زنگ مهر و سلامت و زنگ مقاومت قریب 200 هزار نفر از دانش آموزان استان یزد راهی کلاس درس شدند.
در مراسمی که به همین مناسبت با حضور مسئولان استان ، دانش آموزان و فرهنگیان در دبیرستان مارکار یزد برگزار شد ، پس از نواخته شدن زنگ مهر وسلامت ، حجه الاسلام صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امسال ، سال تحصیلی بعد از یک ماه روزه داری و خود سازی و درک ماه رمضان و بهره گیری از معنویات آن آغاز می شود و لازم است همه مسلمانان به ویژه شما جوانان و نوجوانان با حفظ این معنویت و قدرت ایمان بیش از پیش به بحث و درس و علم آموزی توجه داشته باشید.
امام جمعه یزد، دانش آموزان را به حفظ دستاوردهای دفاع مقدس توصیه کرد و از جوانان و نوجوانان خواست از امکانات و فضای فراهم شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کسب علم و معرفت نهایت تلاش خود را بکار ببندند .
استاندار یزد نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ، دانش آموزان را به کسب علم و تهذیب فراخواند و افزود: شما باید از فرصتها به خوبی استفاده کنید و با بالابردن معرفت ، بصیرت و دانش خود و در سایه اطلاعت از رهبر و ولی فقیه آینده کشور را تضمین و موفق تر از قبل اداره نمائید.
مهندس فلاح زاده از دانش آموزان خواست احترام به والدین ، معلمان، علما و اساتید را سرحوله کار خویش قرار دهند و در انتخاب دوست و رفیق دقت داشته باشند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده محترم گفت : امسال قریب 200 هزار دانش آموز در نزدیک به 2 هزار مدرسه راهی کلاس درس می شوند تا با بهره مندی از 14000 معلم در جهت کسب علم و معرفت تلاش نمایند.
محمد رضا باغستانی به کسب افتخارات دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی، هنری و ورزشی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود با تلاش دو چندان دانش آموزان ، فرهنگیان و همراهی مسئولان استان و خانواده های گرامی این موفقیت ، در سال تحصیلی جدید تداوم داشته باشد.
در ادامه این مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت توسط سردار اله دادی فرمانده سپاه الغدیر استان نواخته شد.
در این مراسم نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، معاون سیاسی استانداری، فرماندار یزد و مدیران کل و مسئولان محلی ، فرهنگیان و دانش آموزان حضور داشتند.
نظیر این مراسم در کلیه مدارس استان یزد برگزار شد.
در سال تحصیلی جدید 13252 دانش آموزدر مقطع پیش دبستانی، 82020 نفر ابتدایی، 43123 نفر راهنمایی، 48041 نفر دبیرستان و 8417 نفر در مراکز پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل شدند.

گزارش تصویری:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا